Чудова країна Голландія, але влітку, що там робити, подумаєте Ви? Ну, я з вами трохи згідна, це ж не зовсім літній відпочинок, особливо для такої змерзлячки як я, бо температура влітку 18 – 22 градуси, але у мене була дуже вагома причина, навіть кілька. Тепер о порядку- що, коли, для чого, і скільки це все коштувало.

Скажу одразу, що ідея туди поїхати у мене назрівала уже декілька років, моя мрія- відвідати загадковий Амстердам, та саме рішення про поїздку було прийняте за три! тижні до мандрівки на зустрічі з подругами (виявляється такі посиденьки дуже небезпечні для спокійного життя). Коли вже дівчата остаточно вирішують їхати, то це точно відбудеться, до того ж, була дуже класна нагода, бо ми зібрались відсвяткувати моє день народження і це було круто!

І так, чотири дівчини їдуть відвідати Амстердам та святкувати день народження. Подорож, ще до початку була приречена на успіх! Білети замовляли за три тижні до відльоту, тому це не було дуже дешево, туди  назад 105 євро. Летіли з аєропорту Свіднік, що біля Любліну, до Еднговена 2 год., назад тим же рейсом. До аеропорту їхали машиною тож було доволі весело (в принципі, такою була вся поїздка).

Тут я не буду описувати як саме ми добирались, де пили каву, та які були смішні нюанси, та ми все ж таки добрались до Ейднговена, а з нами велетенська дощова хмара (вона переслідувала постійно). Трохи поблукавши аеропортом, автобусом добрались до самого міста. Дорогою насолодились будівлями, природою, та дощем. Перше що дивує в Ейднговені, це будівлі, та величезні парковки велосипедів, їх купа, на кожному кроці, ровери біля парканів, магазинів, стовпів, скрізь ровери! Ще вразило те, як майстерно нові будівлі втиснуті між старими, краса старовинної цегли в будинках різних століть, та креативність нових, зі склом, металом, камінням. І це все зовсім не псує, а навпаки підкреслює, і навіть підсилює красу старого та нового. А ще дощ. Він був з нами усі чотири дні, періодично))

Погуляли містом, знайшли що і де поїсти, та насолодились прогулянкою, архітектурою та смачною їжею. В центрі міста в торговому центрі є бістро, із стійками різних кухонь світу і навіть веганська їжа. Очі розбігаються від вибору та класного інтер’єру. Вибирати було складно, та врешті я обрала грибний суп пюре та вегетаріанську пасту. Мій чек склав 17 євро включаючи зелений чай.

Тепер нам треба було добратись до Амстердаму а звідти до Альмере (це ще 15 км.), бо саме там нас чекав у гості наш друг (точніше брат моєї подруги, який вже став нашим другом), що люб’язно погодився нас прийняти на три дні. Таким чином ми вирішили питання з житлом, яке в Амстердамі не є дешевим. Та в розрахунки вкралась похибка, точніше дорога в тому напрямку була на ремонті, дівчата хотіли пригод, тож вони розпочались. В інформаційному вікні жд вокзалу нам розказали як доїхати в точку призначення з найменшими втратами часу та коштів. Квиток Єднговен – Амстрердам коштує 17 євро, ми доїхали за 20 з копійками, але до Альмере, тільки добирались на 2 год. довше, бо довелось Їхати через Гаагу, з пересадкою. Нам порадили найкращі варіанти, з огляду на обставини, сервіс, як і точність підправки поїздів вражає, напевно це пояснює високі ціни на квитки.  Дорогою були прекрасні Голландські краєвиди, та міста, що ми проїжджали, ми втомлені, але задоволені добрались до місця призначення близько опівночі. Мріяли тільки про ліжко, бо майже добу не спали. Та не все було так просто.

Нас зустрів Андрій, до кого ми власне приїхали у гості, а ще нас чекав накритий стіл та декілька його друзів. Всім стало зрозуміло, що сон для слабаків, та розпочалось живе знайомство, та розповіді про Голландію. Ми не очікували такого прийому, це було дуже круто! Спати всі пішли о третій ночі…

Наступний день почався з 10 ранку, з кави, з класного настрою, а ще квітів, бо у мене було день народження. Квіти зранку, в чужій країні, від людей, з якими познайомилась вчора! У вас таке було? Звичайно я була здивована! День був заряджений на успіх.

Андрій привіз нас у центр Амстердаму, звідки почалось наше захопливе знайомство з містом. Описувати не буду як саме ми захоплювались і чим, напишу тільки, що місто не схоже на інші, має свій настрій та колорит, мені там було дуже затишно, а мій внутрішній візуал просто насолоджувався буквально усім до дрібниць. Гуляти тими вулицями було одне задоволення.

На цей день у нас був запланований похід у музей Ван Гога. Що може бути кращим подарунком на день народження. Там мені взагалі порвало дах))) Величезний музей, атмосфера, картини… Дякую моїм подругам, що були там разом зі мною.

Ми смачно поїли в італійському ресторані, потім знайшли кофішоп, кафе, де можна не тільки випити кави, в основному купити марихуану, гашиш, вже в готовій сигареті чи на розсип, або в кексах чи печиві. Нашою метою було з’їсти печива з цікавою начинкою, та в останню хвилину змінили думку та купили джоінта (самокрутка, косяк), це була наша перша спроба скурити косяк, та місце не було таким атмосферним, як наше наступне (про це трохи пізніше), тож очікуваної ейфорії ніхто не отримав, лише трохи зняли напругу, до того ж втома дала про себе знати,перша спроба була не надто вдала. Ми подались гуляти містом, та на вулиці червоних ліхтарів, що поруч з найстарішою церквою міста.Тут взагалі все поруч: старе, нове, релігія, музеї, наркотики, секс. Вулиці червоних ліхтарів, міcце дуже колоритне та дуже людне, там просто купа людей. Зауважу, що дівчата у тих червоних вікнах дуже привабливі, худі або не дуже, темношкірі чи білі, різних типажі та віку, було навіть незручно дивитись, та їх це зовсім не бентежить, вони так вміло виловлюють “правильних чоловіків” з натовпу, що більше бентежать цим всіх інших.

Добрались до Альмере знову близько опівночі, нас зустрів Андрій, та знову нам приготував вечерю. Це так мило, коли про вас турбуються чужі люди))

Ранком наступного дня було прийняте рішення поїхати в один з найбільших аутлетів Batavia Stad в місті Лелістад, що за 60 км від Амстердаму. Не знаю чи варто писати що таке аутлет в Європі, та що там можна купити і за які гроші. Напишу тільки, що в таких місцях надовго пропадають дівчата, та назавжди їхні гроші, бо шопінг для нас як повітря, без нього ніяк! Купа брендів, космічні знижки, круті речі, добре що у нас був ліміт часу. В Амстердам приїхали близько обіду, та вирішили сходити в музей сексу, квиток коштує 5 євро, можна ходити скільки хочеш, народу купа, все фотографувати, що було дуже несподівано, ну ви зрозуміли…тільки фотки не можу тут викласти. Пробіглись магазинами, в самому центрі міста ви знайдете будь які бренди одягу, взуття, косметики. Класно гуляючи містом, серед мостів та канілів, дещо собі прикупити, що буде нагадувати про подорож. Єдиний нюанс – магазини працюють до 17 год., максимум 17:30, тож заплануйте шопінг перед вечірніми прогулянками. Тут ми теж трішки скупили одягу та косметики, добре що магазини рано зачиняються, тому не встигли потратити всі гроші))

Їсти пішли, цього разу в аргентинський ресторан, де дуже колоритний офіціант прикольно розказував та показував на собі, з якої частини свині будуть нам готувати м’ясо. Смачно приготоване на грилі м’ясо, овочі та риба. Середній чек приблизно 20 євро.

Гуляючи вуличками, фотографували будинки, канали, мости, людей. Там є що фотографувати.

Натрапили на дуже людне місце, кофішоп Green House, цей дуже відрізнявся від того, де ми були вчора. Такий натовп тільки на вилицях червоних ліхтарів. Просто треба було туди зайти. Як виявилось, це дуже відоме місце, де бували такі зірки як 50 cent, Rihana, System of a Down, Cypress Hill, Massive Attack, Eminem, та купа інших. На стінах фото знаменитостей, при вході чоловік перевіряє чи вам уже є 21 рік, він же спостерігає за станом відвідувачів. Для мене все було дивним, та це Амстердам, тут це легально, з дуже професійним підходом до справи. Я не займаюсь популізмом легких наркотиків, але всі ми знаємо з якою метою молодь сюди приїздить. Якщо вже ви вирішили спробувати, то хай це буде правильному місці. Отже бармен, чи як він називається в таких закладах, покаже меню де буде величезний асортимент марихуани та гашишу, печиво та кекси, надасть всю інформацію про те, з чого зроблений ваш джоінт, та що спіймаєте після того як покурите, спитає чи це у вас вперше і навіть порадить, що вам краще підійде. В основному всі курять марихуану, її там десятки видів, різних цінових категорій. Один косяк коштує від 2 євро, чим міцніший тим дорожчий. “Знавці” купують марихуану фасовану по грамах, та крутять косяки самі, там же можна побачити як майстерно вони це роблять. Алкоголь в меню відсутній. Коротше кажучи місце дуже атмосферне, люди різного віку, та статусу, приїжджають туди за новими враженнями з усіх куточків світу. Мені щойно виповнилось 40, тож якраз настав час зробити щось шалене. Мої враження такі, спокій та розслаблення (як від хорошого вина в кінці важкого дня), не хочеться після косяка гонитись по місту, чи робити якісь дурниці, хочеться просто гуляти, чи спостерігати за човнами, що проходять каналами. Ми провели в кофішопі близько години, потім пішли гуляти містом, з’їли найсмачніші бельгійські вафлі (ціна 2,5 євро), знайшли перший буддистський храм в Європі, насолоджувались нічним містом.

Вранці ми довго говорили за сніданком,обмінювались враженням, фотографувались, збирали валізи, по по обіді відлітали додому. Дорогою до аеропорту, будинки, краєвиди, дуже класні дороги і присмак засмучення, бо так швидко пролетіли ці дні, і так багато ще хотілось побачити. Далі аеропорт, де нас перевіряли на заборонені речі, всі знаємо про які саме йдеться)) По 12 ночі, були вже вдома, де нас чекала моя родина, смачна вечеря, пляшка червоного вина. Ось таке вдале завершення подорожі.

Підсумки. Голландія дуже гарна, ми бачили тільки три міста і ще декілька проїздом, тож можу сказати що все в єдиному стилі, будівлі, краєвиди та періодичний дощ. Найбільше сподобалось те, як майстерно тут поєднано старе та нове, сучасне, все зроблене для того щоб насолоджуватись життям, навіть маленькі побутові дрібниці. Амстердам, місто де зустрічаються люди з усіх куточків світу, багато молоді, усі привітні, порозумітись немає проблем, якщо говорите англійською, ми навіть зустрічали продавців, що говорять російською. Чудова архітектура, безліч музеїв на любі вподобання, заворожуючі канали, несхожі між собою мости, купа кафешок та ресторанів зі смачною їжею та чудовими інтер’єрами, стиль відчувається у всьому. Так, проживання тут не дешеве, включаючи їжу, але повірте, воно того варте. Я обов’язково повертатимусь сюди на вікенд чи кілька днів, щоб насолоджуватись, підкормлювати свою фантазію, набиратись натхнення, чи зайти в кофішоп))